onsdag 17 april 2013

Eureka!

Jag har hittat det! Jag har en stor fin balkong i söderläge, med en rejäl och rätt så insynsskyddad bit under. Eftersom det är ett utmärkt läge vill jag odla vin mot balkongräcket, men hur brygga gapet mellan "klippa utan jord" och balkongräcket 1.5 m bort på ett sätt så det går att odla vin där? Dessutom sitter man därunder och vill inte titta på något alltför anskrämligt.

Eftersom insynsskyddet i mångt och mycket är en brant  bergvägg med viss jordfyllning föreslog käre bror att man skulle ställa dit betongrör. Jag var måttligt tänd på idén tills jag såg det här. Så genialt!

Bilden är James Bassons italienskinspirerade Renault-trädgård från förra året. Stenskravel i betong med hål för skuggväxter.

Nu ska det bara realiseras tekniskt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar