lördag 8 februari 2014

Årets första (sköna) utejobb!

Nej, inte kalenderårets, men jag bryter mitt trädgårdsår "på vintern" och den var ju i januari.
Således var det sista vi gjorde förra året rothögen vi staplade upp i början av januari, och det första jag gjorde i år att stapla på den lite till idag. Den har blivit hög och förhållandevis massiv, och den känns stabil, vilket känns tryggt. Egentligen gick jag ut för att skyffla på de löv och blandat som jag krattade åt sidan när jag röjde plätten där den står, det hann frysa innan jag kom så långt, men istället kom jag på att det saknades några rötter, så jag byggde på och räfsade löv istället.

Kom precis på att jag ljög. Mitt under frysande elände var jag ute och byggde en odlingslåda, som e. och jag lyfte på approximativ plats föra helgen. En halvbyggd låda till är färdig och väntar på bättre skruvar. Den vi lyfte på plats är röd och fin, jag målade brädorna sommaren när ztugan byggdes.... Det tog ett tag att sätta ihop den,  men efter i höstas finns det ju någonstans att ställa den. :-D
Den här gången ska jag vara noga med att täcka undertill, jag samlar kartong för att prova på en lasagneodling med kartong och de löv jag inte fick upp runt stenhögen i höstas. Jag vet inte riktigt var jorden ska komma ifrån, jag kanske ska påbörja processen med att gräva bort telefonstolparna mot garaget? Begreppet ekologiskt är... tja. :-|

Såg en fin bild idag med en brits som hängde i kedjor. Ska kolla med e. om han tycker det kan duga istället för såna stolar, jag vill ju hellre kunna ligga och slappa än sitta i en fåtölj när han inte är här. (Det är ju mest det jag gör när han inte är här, ändå. ;-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar