måndag 27 januari 2014

Remsa, remsa liten skarv

Nej, jag har inte börjat med fågelskådning, utan fortsatt med bottenvåningen där jag slutade i höstas. Det blev ju så fint höstväder att jag prioriterade om och gjorde trädgård på mina lediga stunder istället.
Jag har spacklat en massa takskarvar, och remsat hela innersta rummet och halva taket och en vägg i det yttersta. Det går nämligen inte att remsa saker man inte kommer åt... Men det är på gång i alla fall, och även om det inte går så fort som jag hade föredragit, verkar i alla fall axeln inte ha något emot att jobba. Benen är inte nödvändigtvis lika förtjusta i ett femtimmarspass step-up två dagar i rad.

Det blir lite väl lite bilder här nu, och det beror delvis på att jag inte är helt nöjd med min bildinsamlings- och publiceringsmiljö. Eller med min hemarbetsplats. Jag mediterar över problemet, men jag längtar bara till jag blir klar med bottenvåningen. Det är jättetrevligt med öppen planlösning i en massa situationer, men jag vill ha iordning ett arbetsrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar