lördag 11 januari 2014

Uppätna sågtänder

Igen. Visst sågar jag upp mycket rötter, och de är ju lite jordiga, men man tycker ju ändå att en sågkedja borde hålla för mer än att titta på närmaste träbit. Pappa skulle skämmas för mig när jag inte slipar dem ordentligt, men åas hade ha kunnat lära mig hur man gör mer exakt. XL-Bygg öppnar 9 imorgon, så då ska jag försöka byta lite pengar mot tid och fixa en ny. Jag har vintern på mig att slipa de jag har.

e. kommer hit och assisterar, vi ska såga och stapla ved och bygga en rothög. Jag undrar om han accepterar fiskgratäng och chokladrulltårta. Annars får han nöja sig med tredjepartskakor, dvs Annas pepparkakor.

Rothögen (och vedstapeln) kommer att ligga i mitt woodland-to-be och kräver att vi får den sista roten på plats, vilket med en ny kedja borde vara bara lite omöjligt. Om, om , om jag skulle kunna få de kvadratmetrarna under kontroll skulle jag vara rätt så /nöjd/ med avslutingen av mitt trädgårdsår.

Om jag ska vara uppe och på väg till XL om sex timmar ska jag nog se till att få sovet lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar